Hírek : Planet Midgard 2 BETA v0.1 |
Planet Midgard 2 BETA v0.1
Cser Zoltán 2011.08.25. 15:54
Elérhető a Planet Midgard 2 első változata a letöltések között!!! Töltsétek és ovassátok el a leírást, játszatok és írjátok meg a véleményeiteket! Nagyon köszönöm! :)
Ha kicsit visszagörgettek, olvashattok az első részről néhány gondolatot. A letöltések között pedig meg is találjátok a programot. Éppen ezért az előd bemutatásától és a játék univerzumának ismertetésétől most el is tekintek.
A Planet Midgard 2 jelenlegi formájában az előd átültetése modern környezetbe, háromdimenziós megjelenítéssel megtámogatva. A 0.1-es verzió még koránt sem tartalmazza az első rész minden elemét. Hiányzik a technológiai fa, a világtérkép, az ellenségek… Szóval sok-sok dolog. :) Ami van, az egy új, kísérleti játékmotor. Az első összetettebb programom az XNA keretrendszer használatával.
Modern programozási nyelv, aktuális technológia, mélyebb ismeretek mind a programozás, grafika és játékfejlesztés területén. Így minden eszköz adott, hogy egy igényes program kerekedjék az új részből, amely sokak tetszését elnyerheti. A technikai részletekbe nem megyek bele mélyebben. Úgy gondolom a játék maga többeket érdekel. Természetesen megkereshettek ezen irányú kérdésekkel is.
Kezdetben egy füves tér közepén lebegő valamire lehetünk figyelmesek. Ez egy kommunikációs és energiaátviteli gépezet. A játékos egy űrhajón tartózkodik. Tulajdonképpen a kezelőfelület, ami előttünk van, az, amit az űrhajóról láthatunk. Utasításainkat ezen szerkezet tudatja a lakosokkal. Későbbi verzióban lehetőségünk lesz az űrhajón bóklászni, feladatokat megoldani és a gépezet által termelt energiának is nagy jelentősége lesz. Jelenleg csak az épületek és eszközök jelennek meg. A lakosok nem látszanak. Ez valószínűleg hosszú időre így marad.
A felső sávban találjuk az aktuális dátumot. A dátumot követő három pici körrel szabályozhatjuk az idő múlását. A dátum alatt találjuk a kezelőfelület paneljeit. A Statisztika panelen olvashatjuk lakosságunk számát és morálját. A morál határozza meg, mennyire érzik jól magukat embereink és mennyire gyorsan szaporodnak. A morál többféle jó étel előállításával és lakóházak építésével javítható. Jelenleg, ha el tudod érni, hogy „Nagyon jó” legyen a morál akár egy kis időre is, akkor gyakorlatilag minden lényeges dolgot láttál az aktuális verzióban. Ez nem könnyű feladat!
A Gazdaság panelen első ránézésre igencsak sok információ olvasható. Ennek kitapasztalását rátok bízom. Elöljáróban annyit, hogy itt adhatjátok meg miből mennyit szeretnétek előállítani, illetve adott nyersanyag begyűjtésével hányan foglalatoskodjanak. Bizonyos eszközök előállításához, mint a fadárda, nyersanyagra van szükség. Ez esetben fára. A fadárda pedig a vadászathoz szükséges. Rizs termelésére nem érdemes embert pazarolni, mert csak bizonyos időszakokban terem. Erről a mesterséges intelligencia értesíteni fog téged!
Az Építkezés panel hasonlóan működik. Fontos, hogy legalább két embert állíts az építésre és gyakran pótold őket, mert az építők hamar haláloznak. Minél többen vannak, annál gyorsabban építkeznek, de eleinte a kőtermelésre érdemes fókuszálnod!
A népességed szépen fog növekedni, ha mindent megteszel a lakosaidért. 100 ember körül már készen állsz arra, hogy felfedezd a környező falvakat és katonákat, kereskedőket küldj ki. De ezt csak a következő verzióban! :)
Remélem elnyeri tetszéseteket a koncepció. Ez esetben érkezik a folytatás! Ha még játszanátok egy kicsit, akkor töltsétek le és próbáljátok ki az első részt, ahol el is foglalhattok területeket! Jó szórakozást! ^.^
A gépigényről: P4 2.6GHZ, 1GB memória, Radeon 9600 256MB konfiguráción már fut a program, de szépen akadhat.
Core2Duo 2.66Ghz, 4GB memória, GeForce 9800GT 512 konfiguráción DX9 módban maximumom, DX10 módban átlagos árnyékokkal szépen fut.
HD4890 1GB videokártyával maximális az élvezet.
A pontos gépigény a béta-tesztek után derül majd ki.
Töltsétek le, próbáljátok ki és írjátok meg a tapasztaltaitokat! Nagyon fontos lenne! Köszönöm! ^.^ Szép nyarat!!
|