Majdnem egy évvel a Crysis után itt a folytatás. A Crysis Warhead teljesen független az alapjátéktól. Az előd motorjának továbbfejlesztett változatát használja. Ami pedig a sztorit illeti, a Crysis történetével párhuzamosan játszódik. Lássuk milyen újdonságokat kínál nekünk a Warhead.
A Crysis hatalmas gépigénye után számíthattunk arra, hogy a folytatás elkészítésekor törekednek az optimalizációra. Így is történt. A Warhead sokkal gördülékenyebb, emellett szebb is lett elődjénél. Az optimalizálásnak köszönhetően, egy 9800GT kártyával elvileg Magas 'Játékos' beállítások mellett játszhatónak kéne lennie. Végülis, az is. Élvezhetőnek nem nevezném. Mellesleg Átlagos részletesség mellett már szép, és jól játszható. Csak néhány alkalommal esik 30 alá a képkockák száma. Szép munka!
Ami a maximális beállításokat illeti, a készítők ezúttal engedélyezték ezek elérését XP alatt is. Remek. Ugyanakkor 64 bites Vista és DX10-es grafikus kártya mellett valamivel szebb a kidolgozás. Meglepődve tapasztaltam, hogy maximális részletesség mellett a játék képes felfalni mind a 4GB memóriám és a textúra részletességet is visszaveszi Egyénire. Talán egy 1GB-vel megtámogatott GPU már gond nélkül megbirkózna a textúrákkal is. Természetesen mindez élsimítás nélkül. A Crysis megelégedett 4GB rendszermemóriával és 512MB video memóriával. Megjegyezném, a Warhead tényleg kidolgozottabb.
Amit negatívumként még közölnöm kell, hogy Vista alatt Magas részletesség mellett a játék többször is, percek alatt kifagyott. Valamelyik opcióval lehet gond. Minden más beállítás mellett, nem volt tapasztalható ehhez hasonló. Továbbá, beállításoktól függetlenül, Vista alatt gyakran indul a játék ablakban. Ezen egy Alt+Tab segít.
Következőnek talán a hangokról kellene beszélni. Itt nincs lényeges változás. Illetve egy. Köszönhetően talán annak, hogy a Warhead fejlesztésében a budapesti Crytek csapat is részt vett, a Warhead hazánkban szinkronizált formában jelent meg, ez sokaknak nagyon jó hír. A szinkron végülis nem lett rossz. Sajnos a szájak néha nem mozognak és csak a beszédet halljuk, de nem vészes. A fordítás humoros, enyhén trágár, összességében jó. Ha nem tartanánk rá igényt, természetesen játszhatjuk angolul is. Zsír!
Továbbiakban essék szó az újításokról. A Warheadben a vakmerő Psycho bőrébe bújva irthatjuk az ellent. Ehhez jó pár új fegyver, gránát és jármű áll rendelkezésünkre. Szert tehetünk gránátvetőre, személyes kedvencemre a dupla géppisztolyra, a főellenséggel pedig egy egészen hatásos fegyverrel vehetjük fel a harcot. Lehetőségünk lesz EMP gránátok használatára, amelyek a nanoruhás ellenségeink ellen tehetnek jó szolgálatot. Járművek tekintetében két új taggal bővült a kínálat. Egy nagyon hatásos szárazföldi járgánnyal és egy légpárnás jószággal. Javítottak továbbá a mesterséges intelligencián, így jóval élvezetesebb lett a játék. Sajnos még mindig nagyon könnyű.
Mivel gyakorlatilag mégiscsak egy kiegészítőről van szó, így még a Crysisnál is rövidebbre sikerült. Egy fél délután bőségesen elég rá. Sajnos. :(
Végszó gyanánt annyit, hogy akinek a Crysis tetszett, az a Warheadben sem fog csalódni. Sajnos az alapvető hibák, a mértéktelen gépigény és a kihívás hiánya csak kis mértékben javult a Crysishez képest. Ez is valami. Összességében jó játék lett. Tudom ajánlani.
|