Lilium
Cser Zoltán 2012.08.02. 09:10
A motor most már képes kezelni a háromdimenziós mindenséget, legalábbis megjelenítési szinten.
- A térben való mozgás megoldására készítettem egy kamerát, amely egér és billentyűzet segítségével vezérelhető. Parancssorból tetszőleges billentyű rendelhető az előre, hátra, balra, jobbra, fel és le irányokba történő elmozduláshoz. Egy külön fájlba kerülnek kimentésre ezek a vezérléssel kapcsolatos beállítások. A billentyűzet csaknem minden gombja felhasználható vezérlőbillentyűként. Kivételt képez a legfelső sora, illetve a Caps Lock, Num Lock és a két Windows billentyű. A nézelődni az egér segítségével lehet. A kamera használható szabad módban, ahogyan a legtöbb FPS-ben megszokhattuk, valamint egy kötött módban, ahol mozgathatjuk a kurzort a kamera elfordulása nélkül. A másodlagos egérgomb nyomva tartásával ebben a módban is körülnézhetünk.
- Implementáltam továbbá egy egyszerű térhálót, amely a tájékozódást segíti. Parancssorból tetszőlegesen méretezhető 0 és 1000 téregység között.
- A tájékozódást segíti továbbá egy iránytű, amely az X, Y, Z tengelyek felé mutat. Az XNA logikája alapján a magassági tengely az Y. Ez piros színű. Az X zöld, a Z kék.
Következik:
A következő lépésen még erősen gondolkodom. Valószínűleg a továbbiakban létrehozok egy egyszerű kétdimenziós felületet, amely tárgyak tárolására szolgál. Ez afféle lista lenne, amelyből a játéktérbe húzhatók ezek, ahol lehetőség lesz pontos elhelyezésre, forgatásra, átméretezésre. Ekképpen lesz kialakítható a világ. Ez egy hosszadalmas folyamat. Lehetséges, hogy részekre bontom. Továbbá úgy sejtem, sok nehézséggel kell majd szembenéznem. Biztassatok! Ha ez meg van, akkor már nem kell sok valami játszhatóhoz! :D
|